Maailma suurim reisikorraldaja TUI on tõeline raskekaallane turisminduses. Ettevõtte palgal on üle maailma umbes 70 000 töötajat, bilanssi kuulub ca 150 lennukit, 330 hotelli ning 16 kruiisilaeva (2019 märtsi seisuga). 2018. aasta käive ulatus ca 20 miljardi euroni ning aktsia on kaubeldav nii Frankfurdi kui Londoni börsil.
NB! Käesoleva artikli infot on viimati uuendatud 2019.
Eesti reisisõpru rõõmustab TUI peamiselt Skandinaaviast (Helsingist, Stockholmist, Oslost ning Kopenhaagenist) väljuvate soodsate otselendudega paljudesse lähematesse ja kaugematesse sihtkohtadesse, mida Tallinnast lennates tihti ei leidu. Lisaks on lennukid kaasaegsed ja teenindus heal tasemel.
Näiteks on olnud saadaval pakkumisi edasi-tagasi otselennuks Stockholmist Taisse 86 euroga (vaata SIIT) või Stockholmist Jamaicale 137 euroga (vaata SIIT). Sihtkohtadena leiab veel pakkumisi nii Euroopasse kui ka Cabo Verdele, Mehhikosse, Vietnami, Kariibidele, Mauritiusele, Sri Lankale jpm.
Lennupiletite broneerimine
TUI pakub tihti nö viimase hetke soodushindasid. Sõltuvalt läbimüügist võivad lennupiletite hinnad tõusta, langeda või kohad otsa lõppeda. Reeglina väga hea hinnaga piletid saavad otsa tundide kui mitte minutitega.
Esmalt tasub tähele panna, et lehed ei kuva infot eesti ega inglise keeles. Seetõttu on abiks google translate. Sisestatud info tasub hoolega üle kontrollida, et kogemata ei läheks sassi näiteks ees- ja perekonnanimi.
Broneerima asudes ei tunnista süsteem eesti telefoninumbrit. Soome, Norra ja Rootsi puhul võib broneerides telefoninumbriks esialgu panna 0700000000, Taani puhul 97000000. Pärast broneerimist saab lasta kasutajatoel telefoninumbri ära muuta koos muude andmetega, mida süsteem ei lase korrektselt sisestada.
Kasutajatugi
Kui millegipärast krediitkaardiga maksmine kodulehel ei toimi või esinevad muud probleemid, võib helistada TUI kasutajatoele, kus räägitakse reeglina head inglise keelt. Tavaliselt pakutakse võimalust tasuda ülekandega või küsitakse krediitkaardiandmeid. Samuti on võimalik suhelda chati ja e-maili kaudu, kasutajatugi on lahti 7 päeva nädalas ja üldjuhul vastatakse kiiresti.
Pagas
Tasub tähele panna, et käsipagasi maksimaalne kaal on 5 kg (maksimaalsed mõõtmed 55cm x 40cm x 23cm) ning seda ollakse üpris varmad kontrollima lennujaamas. Ülekaalu puhul võib lisatasu ulatuda ca 50 euroni.
Põhipagasi puhul peab kaugemate sihtkohtade puhul arvestama ca 60-eurose tasuga ning lähematel sihtkohtadel ca 40 euroga.
Check-in
Pardale registreerimise saab teha tasuta lennujaamas või internetis (7 – 14 päeva enne lendu sõltuvalt ostetud lisateenustest).
Toitlustus
Enamikul Euroopa-sisestel lendudel on võimalik osta suupisteid või väiksemaid eineid ilma ettetellimiseta. Pikemateks lendudeks on söök vahel hinna sees. Kui see hinna sees pole, siis maksab toitlustus ettetellides ca 20-30 eurot. See sisaldab väikest eelrooga, pearooga, magustoitu, võid ja leiba ning kohvi või teed. Võimalik on tellida gluteeni- ja laktoosivaba toitu. Enamus lennuliinidel saavad allergikud ka ette tellida endale sobiliku eine.
Lastega reisimine
TUI puhul on lastega reisimine mugav – peredele on tagatud prioriteetne lennukisse sisenemine, saadaval on imikute mähkmevahetuseks mõeldud laud, pikamaalendudel pakutakse lastele eraldi einet täiskasvanute omast. Lennuki väravas saab lisatasuta ära anda lapse turvatooli või käru. Meelelahutusüssteemis on eraldi saated, mis mõeldud lastele.
Eestist reisides
Kui reisid alguspunktiga Eesti, tasub võrrelda, kuidas kõige soodsam on lennu alguspunkti minna. Tihti on laevahinnad soodsaimad, kuid ka kõige ajakulukamad ning juurde peab arvestama kohapealse ühistranspordi kulu. Samas Tallinna ja Helsingi vahelised lennupiletid on sageli sama kallid kui edasine lend soojale maale. Stockholmi ja Oslosse algavad edasi-tagasi lennud Tallinnast ca 40 eurost, kuid sobivate ümberistumisaegadega tuleb hind sageli 100 euro kanti. Lendamise kasuks otsustades vaata pileteid näiteks Momondost.
Pane tähele, et kui lend toimub näiteks Stockholm Arlanda lennujaamast, kuhu lendad Tallinnast, siis peab kahe lennu vahe olema soovitatavalt vähemalt 2 tundi! Samuti tasub varakult teha reisitõrkekindlustus, mis kehtiks kahe erineva lennufirma mittejätkulendude puhul.
Lisaks hea teada:
- Kui soovid lennata Kopenhaagenist, siis peaksid soetama piletid www.tui.dk lehelt. Katseta aga enne, mis tuleb hind, kui osta läbi www.tui.se. Sageli on sama lennu hind sealt kaudu ostes madalam
- Kindlustust ei tasu võtta TUI kodulehelt, sest see ei kehti Eesti kodanikele
Soovid midagi lisada? Jäta kommentaar!
Broneerimisel sisteasime soovitatud telefoninumbri ja ümber saime selle muuta mugavalt netiteeninduses. Broneerimisel tekkis hoopiski probleem aadesside lahtis. Küsiti kahes kohas aadressi. Ühes lahtris proovisime kümneid kombintsioone ja miski ei toiminud . Lõpuks toimis lihtsalt Tallinn.
Reisides oli mehel küll üsna kitsas. Lennukis rääkisid teenindajad mikrofoni vaid rootsi keeles. Vaid näost näkku rääksid ka inglise keeles. Samas postiivsena oli mõeldud hästi laste peale ( lastetoidud, lastele ekraanid). Kokkuvõttes jäime rahule.
Reisisime samuti TUIga Taisse. Paketid on väga hea hinnaga, paketis olnud hotell samuti suurepärane. Küll aga jätab lend ise sügavalt soovida. Stjuardessid on väga inetud ning ebaviisakad, inglise keeles vesteldakse igakordselt palumisel. Söögid selle raha eest alla arvestuse. Kui lend ise välja kannatada, siis saab hea hinnaga normaalse reisi.
Sooviks reisi aprillis.