Mida peaks teadma, kui ostad lennupileteid Momondo broneerimissüsteemi kaudu?

Momondo on erinevaid lennupiletite edasimüüjaid koondav süsteem. Esialgu võib keskkond tunduda keeruline, kuid lähemal tutvumisel on tegemist asjaliku tööriistaga leidmaks ja soetamaks parima hinnaga lennupileteid.

Järgnevalt mõned näpunäited, millele pöörata tähelepanu Momondot kasutades.

  • Vaikeväärtusena kuvatakse otsingutulemusena alati kõige soodsamat hinda, kuid alati on võimalik valida, millisest keskkonnast piletid broneerida. Mõistlik on teha eeltööd ning Googeldada vastavat edasimüüjat. Kui kasutajad seda väga palju kritiseerivad, siis tasub maksta veidi rohkem, aga osta piletid usaldusväärsest keskkonnast. Osadel keskkondadel on probleemiks näiteks täiesti olematu klienditeenindus. Omadest kogemustest julgeme soovitada näiteks Mytripi, BudgetAiri või eDreamsi, mida loetakse kvaliteetseteks broneerimiskeskkondadeks.

  • Alates 13.01.2018 ei tohi edasimüüjad enam lisada Euroopa krediitkaartidega makstes hinnale krediitkaarditasusid! Sellest hoolimata suudetakse kaarditasudest mööda hiilida, kasutades kaarditasu asemel märksõna “kaardisoodustus” – nt mõne vahendaja puhul rakendub VISA kaardiga tasudes väike soodustus ja teiste kaartidega makstes tuleb veidi rohkem tasuda. Seega tasub alati enne makse lõplikku kinnitamist summa tähelepanelikult üle kontrollida, et ei tekiks pärast panga väljavõttes üllatusi.
  • Reisi kuupäevasid, reisijate arvu, sihtkohtasid jm saab muuta peamenüüs.                                       
  • Samuti saab otsida kuni +- 3 päeva hindasid
  • Juhul kui paned reisi kokku kahest erinevast lennumarsruudist, siis saad sorteerida mõlema suuna lende nii nende väljumis- kui sihtkohta jõudmise aja järgi.
  • Momondol on ka mugav lennukalender, mis võimaldab näha, mis päevadel on kõige soodsamad lennud saadaval.

  • Vaikeväärtusena kuvab süsteem hindu sinu soovitud valuutas (seda saad valida lehe jalusest), kuid maksmise ajal võivad hinnad olla näiteks naelsterlingutes ning peab arvestama ka konverteerimistasuga, mis hinnale lisandub. Selleks võib kasutada vastava krediitkaardi kalkulaatorit, näiteks VISA puhul saab seda teha SIIT
  • Alati tasub väga hoolikalt lugeda läbi edasimüüja tingimused. Paljudel juhtudel tähendab lennupiletite ostmine otse lennufirma kodulehelt paremaid tingimusi (näiteks Norwegiani kodulehel on äraantav pagas lisatasu eest, aga läbi erinevate edasimüüjate võib see olla juba vaikimisi piletihinnas). Samuti kõikvõimalikud muud tingimused, näiteks lennupiletite tühistamised, muutmised, nimevahetused jms maksavad reeglina rohkem edasimüüja kaudu. Suuremal osal juhtudest leiab aga Momondo kaudu soodsamad piletid kui otse lennufirma kodulehelt.
  • Momondo kombineerib teinekord jätkulennuks sama linna erinevaid lennujaamasid. See tähendab, et pead lennujaama vahetama ning veenduma, et aeg oleks piisav ühest lennujaamast teise jõudmiseks. Üldjuhul annab otsingutulemus sellest ka eraldi märku.
  • Süsteem kuvab esimese tulemusena kõige soodsamat või reklaamitud hinda. Tasub vaadata ka allpool olevaid tulemusi. Teinekord maksab pilet küll 10 eurot rohkem, kuid võib säästa näiteks 10 tundi lennujaamas ootamist.
  • Erinevate riikide Momondod kuvavad erinevaid edasimüüjaid, mistõttu võivad ka hinnad erineda. Seetõttu tasub katsetada erinevate riikide Momondo hindasid. Selleks tuleb proovida erinevaid Momondo lõppe, näiteks Momondo.se ja Momondo.fi. Samuti erinevaid valuutasid (näiteks kui mõni valuuta on märgatavalt nõrgenenud just euro või dollari suhtes). Soodsaimad hinnad on tihti USA Momondo.com kaudu, kus on edasimüüjaks näiteks Tripsta. Vaikevalikuga suunatakse Eesti IP-lt Momondo.com külastajad Momondo.ee-sse, mistõttu tuleb seda käsitsi ümber seadistada lehe alumises osas.
    Lastele kehtib tihti soodsam hind kui täiskasvanule, mistõttu tasub otsingus ära märkida lapse vanused reisimise ajal.
  • Lehte on võimalik kasutada nii mobiili kui arvutiga, kuid teatud juhtudel võivad hinnad erinevates seadmetes erineda!

Kommentaarid (20)

  1. Tere!

    Kuidas on teil aga kogemus tripsta ja ticket.ee-ga. Mõlema puhul googeldades leiab ainult halba, kes on piletitest ilma jäänud ja kelle pileteid pole kunagi ära broneeritudki.

    Ise kasutasin ka seda sama lehte, aga lõpptulemusena ostan alati pigem lennufirma käest otse selle pileti, maksan küll kümmekond eurot juurde, aga vähemalt on kindel minek. Siit ka küsimus, et kuidas mõned lehed lennufirmade omadest ka odavamalt müüa saavad. Kas neil on mingisugused sooduskoodid?

    Päikest

    1. Tere. Meil kahjuks eelpool nimetatud edasimüüjatega kokkupuude puudub, mistõttu ei julge soovitada ega ka otseselt maha laita.

      Edasimüüjad saavad kaubelda omale paremaid tingimusi lennufirmalt, välja arvatud teatud juhud (nt odavlennufirmade puhul on edasimüüjatel hinnad üldjuhul samad või isegi veidi kallimad).

    2. Tere!
      Kasutasin Tripstat ja jäin rahule. Minu tekkinud probleemi lahendas nende inglisekeelne klienditeenindus.

    3. Sai hiljuti Tripsta kaudu piletid ostetud. Mõne aja pärast lennufirma muutis lennugraafikut.
      Tripsta suhtlus oli kiire, abivalmis ja lõppkokkuvõttes (kuna pakutud graafik ikka ei sobinud), sain kogu raha tagasi.
      Kui see ei olnud erand, siis julgen ka teinekordki seda saiti kasutada.

    4. Tere,

      ei soovita tickets.ee. Just tegelen raha tagasisaamisega, nendel krediitkaardiga maksmised ei toimi. Sellega inimesi lollitavadki ja raha teenivad? Nad ei ole üldse huvitatud sinu probleemi lahendamisest.

  2. Olen samuti Tripstaga väga rahule jäänud. Korduvalt ostnud ja küsimuste korral vastavad Emailile.

  3. Ostsin tickets.ee kaugu piletid Londonisse. Piletid sain ilusti kätte ja airbalticu lehel kontrollides on need ka reaalselt olemas. Kuigi Visa Creditiga ei saanud osta (ei aksepteerinud mu kaarti) ja pidin natuke rohkem maksma, kui alguses kõige odavama pakkumisega näitas. Tundub, et see neil tüüpiline skeem. Reis on ise on küll kahe nädala pärast, aga ei muretse väga. Eks kui lennujaama jään, siis annan teada 😀

  4. Kasutasin viimati Airtickets24.com lehte ja jäin väga rahule. Ostsin Turkish Airlines piletid, mis olid veel soodsamad, kui Turkishi enda lehel.

    1. Kehtisid ka kõik Turkishi enda teenused, sealhulgas tasuta ööbimine Istanbulis (kuna oli Turkishi enda connecting lend)

  5. Kasutasin hiljuti Cebust Hong Kongi piletite ostmiseks läbi Monondo sellist vahendajat nagu Bravofly ja samuti kõik toimis. Lennufirmaks oli AirAsia.

  6. Kohe kindlasti ärge kasutage tripair.com’i. Nendega oli kohutav suhtlus, kolm kuud läks aega, enne kui sain oma piletid uuesti korda aetud (pärast Estonian Air’i kadumist ning AirFrance’i omapoolseid lennumuutusi) ning isegi siis selgus lennujaama jõudes, et nad polnud mitte teinud mulle uusi pileteid, vaid ainult broneeringu uutele piletitele ehk siis REAALSELT ei saanud ma lennu peale. Õnneks kohalikud poisid leidsid mulle uue lahenduse ja sain veel samal päeval New Yorki kohale.

  7. Tickets.ee võttis krediitkaardilt suurema summa, kui piletil kirjas koos kõikude lisatasudega, ja mis sai aktsepteeritud Internetipangas (SEB). Klienditeenindus ei suuda seda probleemi lahendada. Kokkuvõttes maksin piletite eest rohkem, kui lennufirma kodulehelt ostes!

  8. Sai soetatud ticket.ee lehelt piletid miamist cancuni lennupikkus 1,5 tundi, piletid saadeti mulle mailile, kuu aega hiljem tuli kiri, et lennufirma piletid tühistanud pakuti alternatiivi lennuajaga 10 tundi, ei sobinud minule. Tahtsin raha tagasi, kirjutasin ja kirjutasin sinna kirju aga ei midagi, vastati ja saab oodake. Hetkel möödunud 2 kuud, pöördusin panka kas saab veel miskit teha, pangas 40 minutit tõestamist ja paberimajandust. Kuna piletid ostetud kindlustusega krediitkaardiga, siis ikka loodan, et saab raha tagasi. Hetkel ikka veel ootan ja ootan.

  9. Tickets.ee tavapraktika on et makstes lisab mingeid tehingutasusid (tavaliselt 6-7 eurot) juurde ja normaalsete pangakaartidega maksta ei saa (proovisin kolme erinevat)
    SEEGA, KUI ODAVAIM PAKKUJA ON TICKETS.EE, SIIS VALI PAREM JÄRGMINE PAKKUJA!

  10. Oma broneeringu või piletite olemasolu saab vaadata MyTrip.com, sisestades oma perekonnanime ja broneerimisnumbri, mis sisaldab tavaliselt ka tähti. On omal kogemus kus reisikorraldaja tegi broneeringu, maksin ära ja paar päeva hiljem kontrollides MyTrip-is ei olnud minu broneeringut. Isegi kui kohe peale maksmist oli. Nimelt piletimüüja oligi kohe broneerinud süsteemis pileti, mida saab seal hoida teatud aeg ootel ilma maksmata. MInu käest võttis aga raha kohe, mis läks nende arvele, aga jättis maksmata ise piletite eest. Kui võtsin yhendust hiljem, et kus mu broneering on, siis tuligi välja et oli maksmata ja enam sama hinnaga pileteid polnud ka saada. Uued piletid olid kallima hinnaga, vahe maksis ise kinni ja sain lennatud. Lisaks pange tähele kui Teie nimi sisaldab ÄÖÜÕ tähti, siis need võivad olla teisendatud, nt. Ä- AE-ks.

  11. Tere! Kas kuskil ka ametlikult see lause kirjas on:Alates 13.01.2018 ei tohi edasimüüjad enam lisada Euroopa krediitkaartidega makstes krediitkaarditasusid hinnale! Ostsin läbi Tickets.ee lennupiletid ja ticket ikka kasseeris oma tasu/kasu sisse? Sooviks Ticketisse kirjutada ja neid teavitada seljuhul sellisest uuest seadusest mis neil ehk kahesilma vahele jäänud.Või olen mina millestki hoopis valesti aru saanud.

    1. Tere. Olete õigesti aru saanud ja nad ei tohi krediitkaarditasu lisada. Kas arvel on kirjas krediitkaarditasu? Kui ei, siis kas teil on võimalik äkki korrata antud protseduuri – näiteks hakata uuesti ostma ning enne ostmist teha screenshot olukorrast? Soovitame esmalt Tickets.ee poole pöörduda, viidates antud seadusele ning seejärel juba ametlik käik sisse anda, kui nad ei vasta.

    2. Ka minul kasseeris 50.- kr kaardi tasu, kirjutasin neile. Saatsid mu taotluse kuhugi edasi. Aga karan, et sinna see ka jääb, sest minu küsimusele lisapagasi maksumuse kohta bronniti see mulle kohe ära ja saadeti arve, mida ma muidugi ei maksnud ja mis aegus siis.
      Olen sealt kokku vist 3-4 korda ostnud ja sama kogemus, mis eelkirjutanutel.

      1. Andke teada, kas õnnestub – oleme tagasisidet saanud, et nad on osade taotluste puhul raha tagasi maksnud.

  12. Olen korduvalt broneerinud BudgetAir.com-ga, kõik toimib, lennupileti hind nagu pakutud. MyTrip.com tahab kasseerida juurde krediitkaardi tasu ja veel mingit maksu, nii et lõpphinnale see lisatakse, broneerite te Visa või Mastercardiga, pole vahet. Ja kui jätate broneerimise lõpule viimata, siis saadavad meilile teateid, et viige broneering lõpuni. Tickets.ee ei aktsepteeri Visa creditit, tehnilistel probleemidel nagu nad teatavad.

Kommenteerimine on välja lülitatud.