Käesolev artikkel sisaldab olulist informatsiooni, mida oleks hea teada enne odavlennufirma Ryanairiga lendamist.
Kõigepealt teeme lennufirmaga veidi tutvust. Ryanair on Iirimaa lennufirma, mille liinid avati juba 1985. aastal ja praeguseks on see Euroopa juhtiv odavlende opereeriv ettevõte.
Ryanairil on valikus ligi 200 sihtkohta üle 33 riigi, näiteks Tallinnast saab lennata Berliini, Nürnbergi, Dublinisse, Milanosse, Barcelonasse, Paphosele, Londonisse, Maltale ja mujale. Riiast on sihtkohtade valik veelgi suurem. Rohkem informatsiooni sihtkohtadest leiad SIIT
Ryanairi kasutuses olevad 400 Boeing 737-800 tüüpi lennukid teevad päevas üle 2000 lennu.
PAGASI MÕÕDUD JA LISATEENUSTE TASUD
Enne broneeringu tegemist tuleks tutvuda lisateenuste tasudega (näiteks pagas, istekoha valik jms). Hea ülevaate saab antud tabelist. Tasub tähele panna, et lisateenused on soodsaima hinnaga kohe broneeringut tehes. 20kg raskune lisapagas maksab broneeringut tehes 25 eurot suuna kohta, hiljem lisades aga 40 eurot. Samuti on kõrg- ja madalhooaegadel mõningad hinnaerinevused.
2018 novembris jõustus Ryanairis uus pagasipoliitika, mis muutis varasema 10 kg (55 x 40 x 20 cm) käsipagasi tasuliseks. Tasuta saab iga piletiomanik pardale kaasa võtta väiksema koti, mille maksimaalsed mõõtmed on 40 x 20 x 25 cm. See peab mahtuma teie ees asuva istme alla. Kui ostad broneeringut tehes priority boardingu teenuse, pääsed eelisjärjekorras lennukile ja saad ka suure (10 kg) käsipagasi salongi kaasa võtta. Teenuse maksumus on 6 eurot või naela, sõltuvalt asukohariigist. Kuna salong mahutab vaid 90 kohvrit, siis on priority boardingu teenuse saadavus on piiratud ja seega võib ette tulla olukordi, kus priority boarding on välja müüdud. Siis tuleb reisijal 10 kg käsipagas osta äraantava pagasina. Broneeringut tehes maksab 10 kg lisakäsipagas 8 eurot ning lennujaamas lennule registreerimislauas 20 eurot.
NB! Väikelapsed vanuses 8 päeva kuni 23 kuud ei saa reisida eelpool mainitud väikese käsipagasiga – imikutel on lubatud tasuta 5 kg esmatarbete kott ning kaks lisaeset nagu kokkukäiv lapsevanker või turvatool.
KÕIK VAJALIK CHECK-IN’ist JA PARDALE MINEKUST
- Broneeritud istekohaga reisijad saavad check-in’i teha juba 60 päeva enne lennu väljumist
- Broneerimata istekoha puhul saab check-in’i teha 2 päeva (täpselt 48 tundi) enne lendu. Tasub arvesse võtta, et sel juhul paigutatakse reisijad lennufirma poolt suvaliselt valitud istekohale ja tavaliselt mitte kõrvuti kohtadele
- Kõrvuti istekohtade broneerimise eest küsib Ryanair lisatasu alates 4€/istekoht – alla 12 a. lapsed saavad aga garanteeritud koha vanema kõrval, mille eest tuleb maksta väikest lisatasu
- Pärast check-in’i tegemist saab pardakaardi paberkujul välja printida või Ryanairi nutiäpi olemasolul alla laadida mobiilse pardakaardi kuni 2 tundi enne lennu väljumist
- Mobiilse pardakaardi kasutamise võimalus on Euroopa Liidu liikmesriikide kodanikel koos isikut tõendava dokumendiga. Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et mobiilset pardakaarti saab kasutada ainult nendes lennujaamades, kus on see võimalus kinnitatud. Kahtluste korral võiks pardakaart olla kaasas prinditud kujul. Kasutades lennujaamas printimise võimalust, pead jällegi juurde maksma 45 eurot.
Ja nagu ikka, peaks pardale saamiseks reisija olema vastava lennuvärava juures hiljemalt 30 minutit enne lennu väljumist. Värav suletakse 20 minutit enne väljumisaega, peale mida enam lennule ei saa.
Kui aga soovid mugavamalt lennata..
Olles Flexi Plus (endine Business Plus) reisija, saad saad osa järgmistest mugavustest →
- Ilma lisatasuta lennu kellaaja, kuupäeva, sihtkoha ning lähtekoha muutmine samal reisi päeval
- Võimalus valida istekoht (sh esiread ja suurema jalaruumiga read) ning eelisjärjekorras pardale minek ning lahkumine
- Suur ( 55 x 40 x 20 cm) ja väike (40 x 20 x 25 cm) käsipagas lendudel
Kui aga reisides kaob või saab kahjustada pagas, siis edasine informatsioon tuleks kasuks pretentsiooni või kahjunõude esitamisel →
Kahjustada saanud pagasi puhul tuleks kahjunõue sihtkohas esitada lennufirmale seitsme päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui nõue on esitatud, tuleks järgida vastavaid juhendeid:
- Tuleks esitada koopia(d) rikutud eseme(te) tšekkidest, mis koos esemetega tuleks alles hoida kuni kahjunõude lahendamiseni. Asenduspagasi tšekki algse pagasi tšekina ei arvestata!
- Pagasi kahjunõudega tegeletakse 15 päeva jooksul alates tšeki/tšekkide edastamisest
Hilinenud või kadunud pagasi puhul tuleks lennujaamas täita vastav vorm, kõik muud tingimused jäävad samaks. Ainsateks erinevusteks on see, et kahjunõue tuleb esitada 21 päeva jooksul alates kadumise/hilinemise hetkest ning hilinenud pagasi kahjunõudega tegeletakse 15 päeva jooksul alates tšeki/tšekkide edastamisest, kadunud pagasi kahjunõudega aga 28 päeva jooksul
VEEL TÄHELEPANEKUID
- Ryanair ei maandu alati sihtkohtade suurimates lennujaamades, vaid tihti väljaspool linna, seega tuleks arvestada kõrgemate maapealse transpordi kuludega
- Broneeri oma pilet varakult ette! Piletite hinnad hakkavad enamjaolt tõusma ca 3-4 nädalat enne lendu
- Jälgi erinevaid lennufirma kampaaniaid, mille käigus leiab väga soodsaid lennupileteid (hea kampaania korral leiab ka alla 10 euroseid pileteid)
- Pardal pakutavad snäkid ja joogid on lisatasu eest
- Pea kinni kehtestatud piirangutest ja tutvu Ryanairi reeglite ja nõuetega enne reisi, et vältida lisakulude tekkimist
- Ryanair pakub “punktist-punkti” lennuliini, seega nad ei võta vastutust seoses järgmise lennule jõudmise eest, isegi kui tegemist on Ryanairi lennuga
- Kuna Ryanair ei paku jätkulende, siis planeerides reisi, mis hõlmab endast mitut järjestikust lendu, on alati soovitav sõlmida reisitõrkekindlustus ja tutvuda eelnevalt kindlustuspakkuja tingimustega
- Lennu tühistamisel pakub Ryanair võimalustena suunata sind alternatiivsele lennule või raha tagastamist teatud juhtudel, millele kehtivad erinõuded. Vaata neid SIIT
- Tegid pileteid broneerides vea? Kuni 24 tundi pärast esmase ostu sooritamist on võimalik broneeringut ilma lisatasuta muuta
- Ära lange reklaami ohvriks! Ryanairi kodulehelt lennupileteid broneerides võivad silma jääda majutus-, transpordi ja kindlustuspakkumised, mida saab enamasti mujalt odavamalt ja/või parematel tingimustel
NB! Eelpool toodud info võib ajas aeguda, kui lennufirma enda reegleid on muutnud. Antud info on aktuaalne 05.01.2022 seisuga.
Tere.
Kus kohast ma saan seda järgi uurida, millises lennujaamas saab mobiilset pardakaarti kasutada?
Tere!
Siin on nimekiri lennujaamadest, kus EI SAA mobiilset pardakaarti kasutada: https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/faq-overview/Mobile-boarding-passes/Does-Ryanair-have-a-mobile-boarding-pass-service
Aitäh!
“*Äriklassi istekohad ning eelisjärjekorras pardale minek ning lahkumine”
Vot tahaks näha, milline on Ryanairi äriklass ja selle istmed..
Täname kirjutamast! Parandasime sõnastust.
Tere!
Ostsime reisi läbi teie lehe, algusega 16.oktoober.
Proovisime sisse logida meilile tulnud booking reservation nuberi kaudu aga ei miskit. ei lase. Soov on endale ette tellida istekohad kuna reisime lastega.
Millal ja kuidas saaksime omale kohad tellida/valida ?
Vastasime e-mailile.
Tere,
Ostsin Rayanairile piletid 01 juulil Paphosele. Kas nüüd saab veel teha broneeringut istekohtade jaoks. Reisime kahekesi. millal saab teha broneeringu ka pagasi jaoks.
Tervitades
Eda
Tere!
Ryanairi kodulehel saate broneeringu numbri ja broneeringu e-maili aadressi alusel (kodulehe ülemises osas vajutage “My Bookings” peale ja sisestage andmed paremal pool asuvasse lahtrisse) lisada nii kõrvuti istekohad kui priority boardingu (suure käsipagasiga) või äraantava pagasi.
Tere
Ei saa teha noorukile Küprose reisile 20.10 check in kuna sünniaasta mida viimasena talle pakub on 2003.
Poiss on aga sündinud 2007.a. Mida teha, ma ei julge ka vale aasta arvuga chekin teha?
Tere. Võtke ühendust Ryanairi kasutajatoega, nad aitavad probleemi lahendada.
Tänan, kahjuks ei leia sellist kasutajatoe aadressi kellega suhelda. Help center ei vasta?
Leidsin info kanali ja sain korda + 44 871 500 5050 – English speaking. Calls cost £0.13 per minute plus international calling rates and network extras and your phone company’s access charge.
Proovige siit, saate otse chatis rääkida:
https://www.ryanair.com/fi/en/useful-info/help-centre/faq-overview/contact-us/Ryanair-live-chat-service
Ees on küll robot, aga õigeid nuppe vajutades leiate info “I need to talk to support” ja sealt saate kätte inimese, kes teid aitab.
Kuigi hinnad on paiguti soodsad, on tRüanair ikka ääretult ebamugav reisimiseks. Näit Londoni plekkangaarides (Stanstedis ja Lutonis) ümber istudes tuleb varuda miinimum 3 tundi, sest maale saamine, st passikontroll ja uuele lennule saamine on oma turvakontrolli tõttu kuni 2 km pikkuse lookleva järjekorraga rohkem kui “pain in the *ss!”. Nii et valige hoolega ainult väiksemaid tRÜanairi sihtpunkte ümberistumisel. Ka see pagasipoliitika “personal item’iga” on klientide mõnitamine. Lennukid ise hakkavad muutuma Tallinna trollide sarnaseks oma kulunud ja koristamata salongidega.
Parem maksan kuni 100€ rohkem ja reisin nagu eurooplane normaalsemate firmadega.
Tere! Kui minu käsipagasi (ostetud priority pilet) laius on 2 cm laiem ja sügavus 1 cm sügavam, siis sellest probleemi ei teki? Või kuidas neil käib kontroll seal?
Tere. Käsipagasi puhul on neil eraldi vorm, kuhu tuleb pagas paigutada ja kui see sinna ei mahu, siis pole see mõõtude järgi. 1-2cm tõenäoliselt ei takista sel sinna mahtumast.
Tere, saan ma õigesti aru, et otsingu andmetesse ma panen enda puhul kõik üle 12 aastased isikud ja 4 aastase lapse ei sisesta üldse ja broneerin 6 wurose istme talle? Esimsest korda uurin ja vaatan, ega saa aru
Tere. 4-aastasel lapsel on istekoht tasuta vanema kõrval. Teistel tuleb kas juurde maksta või siis süsteem paneb eraldi istuma.